22. října 2012

Pletení na ruce


V novém čísle Praktické ženy je ukázka pletení na ruce z již hotové tunýlkové příze. I já jsem použila jen ruku a takový "tunel" pro další zpracování si upletla. Po dvou hodinách pletení jsem udělala 4 metry pleteniny. Konce jsem sešila a teď mám šálku, kterou si mohu libovolně obtáčet kolem krku. Pletení bavilo moc i moji dcerku. Zatím co s jehlicemi zápasí tohle byla pro ni hračka.


 

Našla jsem si doma 3 druhy klubíček, 3 různé síly příze.






Konce přízí jsem spojila uzlem do smyčky.




Smyčku si navlékněte na ukazováček a ostatní prsty pak spodem obtočte.




Malíček obtočte ještě jednou a přízi si položte nad smyčky.




Nyní už přetahujte přízi z prstu horem přes položenou přízi a ta vám tedy zůstane na prstě. Pěkně jeden prst po druhém.




Když máte přetaženy všechny prsty, přízi opět veďte vrchem opačným směrem.




Pletenina z rubu.



Pletenina z lícové strany. Vlastně hladký vzor pletení.




 Na konci propleťte oka mezi sebou.



Za dvě hodinky pletení jsem zdělala jedno z klubíček a tak jsem musela skončit. Pletenina byla dlouhá přesně 4 metry.




2 komentáře:

  1. Ahojky Ivetko, že bych to taky zkusila??? Margit

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, to je úplně super nápad hned to vyzkouším. Díky za inspiraci Kubka

    OdpovědětVymazat